fredag 22 februari 2013

På bettet!

Har ju inte skrivit på ett tag hur det går hos bettfysiologen.
Springer där rätt så ofta...typ en gång i veckan har det blivit.

Och jag har världens underbaraste tandläkare. Ove Bertilsson!!
Vilken härlig prick. Snäll, trevlig och har dessutom en underbar humor.

Första gången så fick jag ju bara nån liten övning.

Andra gången så lämnade jag in min skena för att få den fixad.
Gick rätt bra de första dagarna utan den, men i slutet så hade jag så ont
så jag ville bara avlida!

Hämtade den för en vecka sedan, och den var jätte stor!
De hade gjort den som en protes sa Ove, det var inte riktigt som
han tänkt sig. Men det var inte helt fel och bättre sa han. När jag stoppade den i munnen
så hade nått hänt :( den ville inte passa ordentligt på tänderna som innan.
Men vi gjorde ett försök i alla fall. Det kunde ju vara så att jag "bitit tänderna ur led"
under den tiden jag var utan. Fast så var det ju inte.
Fick även lite upprättelse oxo eftersom jag egentligen skulle betala "ombyggnationen" själv.
Men jag har ju bråkat lite med folktandvården innan om hur dåligt
jag blivit behandlad där och om de gjort en dålig skena som
inte är bra för mej så får dom ju stå för det!
Och de betalade faktiskt min skena!! Yaaaay!!

Var dit igår igen så han kunde se om den satt bättre, men som jag redan
skrivit så gjorde den inte det. Han försökte slipa lite, men det var bara
lämna in den igen och få den omgjord.
Nu ska jag vara utan den i en vecka till....känns inte bra!

Men så ligger det till!

Inga kommentarer: