måndag 18 februari 2013

Melodifestivalen deltävling 3

Jag hörde ett ljus i mörkret. Denna omgången var inte lika illa som de andra.
Men det är ju fy FAN att folk ska rösta fram skit!!
Har en teori om varför det är så dåligt i år.
Det är ju så att vi är bra på att göra musik i Sverige.
Och det är ju rätt dyrt att vinna stora finalen. Nu måste vi försäkra oss om
att vi inte gör det. Därför är de så dåliga låtar!


Amanda var för konstig. Jag har så svårt när man inte hör vad dom sjunger. Tyckte
hon stönade mest hela låten.


Här hade man ju väntat sig nått oerhört konstigt. Men jag gillade faktiskt låten. Inte schlager
kvalite som man vill skicka till stor final. Men låten hade innehåll. Gillade oxo att de som var
bakom henne hade samma kläder som  henne.
Hörde en konstig sak i alla fall. Och att det var att det är hennes otrogne man som skrivit
låten som hon sen sjunger.
Den handlade om otrohet....hmmm....vet inte om jag hade gjort det!


Eddie....nä det var bara en dålig poplåt.


Vispop, inte bra!


Martin...här har vi nästan ett direkt plagiat av Modern Talking Cheri Cheri Lady.
Dessutom såg jag att scen showen oxo var mer eller mindre ett plagiat från Rihanna.
Alltså...summering...plagiat rakt igenom.
Har svårt för hans röst oxo.


Här har vi finalister...en riktig jävla schlager. De blev röstade direkt till
final. HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT!!
Det är löjeväckande!!


State of Drama gick oxo till final. Och deras låt var den första som jag faktiskt
kunde tänka mej lyssna på igen. Den var värd finalplats och rätt bra.
Om än jag inte tror att den är nått material för stora finalen.


Kvällens eller min favorit var Janet. Hon har bra röst (om än jag tyckte hon började knaggligt),
och en bra låt. Tyvärr kom hon inte med alls....knepigt! Det enda dom tjatar om
 är hennes kropps strumpa!!


Inga kommentarer: