söndag 10 oktober 2010

Lösta mysterier och mat.

Ok...jag tjuvmätte mej lite i onsdags. Och jag kan meddela att jag kommit på mysteriet som jag grunnat på sedan förra mätningen.

Hur kunde det bara vara 2 cm i midjan som försvunnit?!

Jo förstår ni...det var nämligen så att när jag mätt mej tidigare så har jag böjt mej lite framåt för att kunna se måttbandet, och när jag gjort det så har magen bullat ut lite...för det är mycket som bullas! MEN om jag rätar på mej och mäter...så blir det en HELT annan sak. Och måttbandet visar betydligt gladare siffror nu. Och jag blir genast mycket gladare.

Idag gjorde jag flygande Jakob till barnen. Såg att min vän gjort det och skrivit om det på sin blogg. Och det såg så börbenat gott ut att jag bara var tvungen att göra det! Det är något som jag aldrig lagat tidigare...men kommer göra om. För det luktade så gott och barnen gillade det skarpt!! Lite mer sås bara nästa gång...

½ kyckling (plus två lår som jag köpte i fredags)
1 pkt bacon som jag tärna.
1 banan
½ dl chilisås
2½ dl grädde
lite salta jordnötter.

Delade kycklingen och la den i en form. Skivade banan och la över, sedan stekte jag baconet och strödde på det med. Vispade grädden och blandade den med chilisås. Hällde över såsen och strödde över lite jordnötter...schuuuus in i ugnen. 225 grader tills det var gratinerat. Ris var tillbehöret. Tror man oxo skulle kunna använda sig av chasewnötter (eller hur det stavas) oxo..det tror jag blir ännu godare.
Oj vad gott det såg ut...

Inga kommentarer: