tisdag 12 oktober 2010

Otacksamma unge!!

Normalt hade denna incident inte påverkat mej särskilt mycket....men...

Dagens middag består av egenpanerade schnitzlar, pressad potatis, sås och sallad. Står och späkar mej i köket och bara dreglar över maten..

Upplagd på sonens tallrik....han ätandes. Kan inte låta bli att fråga hur det smakade. För det ser sannerligen delikat ut och luktar himelskt!

Jag: Hur smakar det *hängandes över bordet, full av förväntan på att få höra hur gott det är*

Casper: Sådär...

Luften for ur mej som en ballong...och snabbare än så. En unge grinar, en har ont i halsen och känner sig dålig och en har MAGE att säga...att maten smaka sådär!!! FAN det blir halvfabrikat händanefter! Jag blev på riktigt lessen....jag gick till bänken och mixade mej en påse (som för övrigt skulle ha intagits 2 timmar tidigare) och bara känner hur jag när som helst skulle kunna grina.
Hur störd är jag inte?! Hade jag själv fått suttit vid bordet och mumsa hade jag nog knappt reagerat....

Inga kommentarer: