måndag 4 oktober 2010

Nära döden upplevelse.

Nu vet jag nästan hur det är att krocka med en älg! Var på väg hem från Uddevalla sjukhus igår med Casper. Var nästan hemma när jag tycker mej se någon schwicha (eller hur det stavas) över vägen.
Men gud..var det en älg?!? vet jag att jag tänker....automatiskt saktar jag ner och bromsar. För man vet ju att finns det 1 finns det 2. Och mycket riktigt...hips vips ser jag en annan älg komma hoppandes över mittsnöret....och jag får tvärnita!! Det var så nära att jag körde över den så det är inte klokt...jag stanna, älgen stanna i sista sekund. Huvudet hängde över huven....SHIT vad rädd jag blev. Casper blev skit rädd han med.
Men älgen klarade sig, vände om och hoppade över snöret igen...han var säkert oxo skärrad.
Efteråt skakade både jag och Casper som ett asplöv.

Då kan man ju oxo börja undra vad jag gjorde på Uddevalla sjukhus. Jo, Casper fick sig en ordentlig tryckare på matchen i lördags när han var borta på länscupen i Örebro. Visserligen sökte de upp sjukhus då, och fick konstaterat att inget var brutet. Men jag ville få det dubbelkollat eftersom han verkligen inte hade någon styrka alls i armen, och jätte ont. Så nu vet jag nog vilken muskel som är tilltygad och varför han inte kan lyfta. Känns skönt...

Inga kommentarer: