söndag 21 augusti 2011

Fiske lycka!

Jag tog mej faktiskt i kragen och for med mina barn till Botereds sjö.
Laddade med 2 metspön, maskar och ett kastspö.

Det blåste lite och bryggan vi stod på hade ingen vidare flytförmåga.
Vi fick både gå i vatten och stå på sjunkande brygga.
Men det gjorde inte så mycket, som tur var hade vi Foppatofflor!

Spöna kom i vattnet och Wille var ju rena storfiskaren.
Helt ofrivilligt råkade vi få en fisk när jag lagt ner Willes spö och skulle hjälpa Linus.
För han kunde ju inte låta bli att trassla till det lite.
När jag skulle dra ta upp Willes spö så var där hips vips en lite fisk!!!
(hade lämnat flötet i vattnet för att inte riskera att någon av barnen fastnade i kroken)

Sedan drog Wille upp 3 fiskar till!!
Totalt fick han 1 abborre och 3 mörtar.

Linus var ju inte så där glad, men efter vi hittat lite mindre krokar och bytt på spöt så började han oxo
få napp. Precis innan vi åkte krokade han på en lite större abborre.
Han blev så ivrig och jag så glad!!
Jag tittade på fisken och bad till gud att den inte skulle lossna.
Linus själv backade istället för att höja spöt ordentligt.
PLASK!!
Ooops, bryggan tog visst slut.
Där låg linus på rygg med benen och spöt i vädret.
Vilken himla tur att jag tog på honom en flytväst!!!

Casper hade mindre tur, men det är ju inte lika lätt att fånga en fisk med kast.
Och tur är ju att han kan sköta det själv, för jag
hade ju fullt upp med de andra.

Ska ta med dom fler gånger och då så vi kan stanna lite längre.
DÅ kommer min videokamera med.
Man vet ju aldrig....våra äventyr kanske hamnar på tv en vacker dag!
Alltid är det nått som händer när vi är i farten.

Inga kommentarer: