lördag 20 augusti 2011

Otur

Men vad är det som händer i världen?!? (mitt liv alltså) Jag fattar inte varför vi har sån otur just nu!! Ingenting blir ju som planerat.
Vi har bara otur med saker som vi inte ska göra själva!

Det var ju tänkt att de som skulle laga diskmaskinen skulle komma på tidsagen mellan 15-17, men kl. 17.10 hade fortfarande inte någon kommit. Då fick jag värsta aggro anfallet och ringde upp....önskar jag kunde skälla men det är jag alldeles för feg för, men jag fick ändå sagt några väl valda ord....som att jag faktiskt donat och fixat för att kunna vara ledig när de skulle komma. Vi fick i alla fall ny dag, dagen därpå fast då kunde ju inte jag vara hemma. Inte kunde han laga maskinen heller....den dagen. Nej jag får vänta tills nästa vecka med det. Så fortfarande står jag och diskar för hand och fortfarande kommer jag få min dåliga maskin. Det känns inte bra!!!

Fick i alla fall länsförsäkringar på besök i fredags, eftersom jag ville berätta hur Rolf's bygg skött sig. Som tur var så tyckte inte länsförs. att jag var sjåpig...det var för dåligt!! Så nu får vi se vad som händer. Tack för det! Skönt att jag slipper bråka...

Vad som var mindre bra var att jag glömde beställa en ny dörr...så nu får vi vänta 4 veckor inna vi kan beställa och sedan 4 veckor till innan den kommer. Hinner bli kallt tills dess kan jag tänka mej.....

Inga kommentarer: