måndag 1 augusti 2011

Yrkeshantverkare?!

Äntligen...eller för 2 veckor sedan blev Linus rum äntligen färdigt efter det lilla missödet som hände på påskafton....eh, det var inte ett litet missöde som hände. Wilde Wille var i farten igen och han kan minsann göra stooora bravader. Som att leka brasa i andras rum till exempel...

Den resan har tagit sin tid vill jag säga. Vi valde att inte renovera Linus rum själva eftersom vi renoverade det för ett år sedan och orkade inte göra det igen, det innebar bland annat att riva upp en plast matta...och det var väl det vi inte orkade!
Huver som haver så var ju inte det just nått problem och de (Rolf's Bygg) rätt så snabbt...när jag väl fattade att jag behövde ringa stället och säga att jag ville ha hjälp...trodde det räckte med att försäkringsbolaget visste det...
Ja ja...som sagt, de kom rätt snabbt. Tyvärr hann som inte färdigställa rummet medans vi var hemma för de  hade glömt att sätta dit golvlister och dörren var inte klar. Vi lämnade nyckel till dom och så åkte vi till Piteå.

När vi kom hem och tittar i rummet blev vi helt stumma!! Ni kan ju se själva hur ett av resultaten blev angående golvlisten.


Hur kan man jobba som snickare och så här?! Det är ju för mej en gåta....hålet i hörnet var så stort att jag nästan kunde sticka ner lillfingret i det. Och så den jätte vackra skarven....jag var rosenrasande och maken såg blodrött. De andra hörnen var inte heller så fina men det här var det enda vi fick igenom så de kom och fixade det.....efter 3 veckor!?! Sedan är det två flisor som gått ur golvet när dom lagt det, men det tjatade jag inte om....tyvärr.
När de väl kom sa min gubbe några väl valda ord och sedan gick han ner i sovrummet för att inte explodera ännu mer. Men jag kan ju säga att jag har bildbevis på allt och försäkringsbolaget ska få höra vilka fina snickare dom har avtal med, det är en sak som är säker!!

Meningen är väl ändå att de ska återställa rummet i sitt ordinarie skick eller?! Vi hade köpt mdf lister och de använde vanliga trälister (lite fula märken både här och där). Kanske inte har någon betydelse, vad vet jag...med de första listerna var hela och snygga!!

Inga kommentarer: