torsdag 25 augusti 2011

V8??

Jag åkte till jobbet på tisdag morgon. Åkte hem lite tidigare eftersom jag frågat om flex.
Kommer ut till bilen och helt plötsligt börjar den vråla. Vad har hänt?! Fick den en V8 över förmiddagen!? Den låter så illa att jag tror den ska gå sönder vilken sekund som helst. Visst har man kört med trasigt avgassystem, men inte har det låtit så här illa!!
Kastar mej på telefonen och ringer min man....inte för att jag vet varför jag ringer honom och frågar om det går att köra bilen hem. För han är ju ingen mekaniker eller vetare om sånt..... ;op

Men jag tar mej i alla fall hem...brummandes i sakta mak. Det gick nämligen inte köra fortare än 40 och varje gång jag var tuvngen att gasa lite så vrålade det. Ville bara dö av pinsamhet....

Nu har vi bara en bil (igen) och det värsta var att jag hade en besiktningstid på onsdag....skodan!! Bara logga in och kolla....men skodan var bokad i september. Vad var då bokat på onsdagen?! För jag hade skrivit in i min kalender att det var besiktning onsdag 24/8...Skodan....Det visade sig att på inbjudan till besiktning via mailen, så skulle Saaben besiktas på onsdag...bara det att på internet var den inte alls bokad. Ringde då upp dom och frågade..... Fick då veta att det man får på mailen var bara en inbjudan och ville man ha den tiden fick man gå in och betala i förskott. Bläää....vad jobbigt allt ska vara. Tur som var så fick jag en tid på onsdagen i alla fall...för Saaben.

Och den gick igenom lätt som en plätt!! Lite ska väl ändå gå rätt......

Inga kommentarer: