torsdag 25 augusti 2011

Konfirmation

Min stora son ska konfirmera sig i sommar. Lite väl ung är han men han får passa på när
de ordnar den med tema hockey.
Igår var vi på information och vad som kommer hända och ske, och vad de ska göra innan det är dags.
Själv är jag inte konfirmerad och det verkar inte vara något norrländskt man gör.
Men här verkar de flesta göra det.
Under tiden kommer killarna att få den här boken, med ett armband i.
Och jag blev faktiskt lite frälst när jag fick se den och dess mening.


Varje färgad pärla har en mening. Och så kommer de prata om dem.
Ni kan se på bilden vad de betyder.


Måste säga att ett sånt här band vill jag oxo ha. Inte för att jag är religös eller direkt troende
men de finns mycket symbolik i dom.
Dessutom är de ju fina!


1 kommentar:

Ullkika sa...

Jaa vad fin! hade också kunnat tänka mig ett!! Såå han ska konfirmera sig med Rosanders pojken alltså?!
Tack för din kommentar på min blogg... svarar alltid efter, det vet du va?!!
KramiZ Ullkika Hoppas vi ses imorgon på sammandraget eller var det cup?;)