onsdag 10 augusti 2011

Gorenje=Gorinte!!

Kan man bli annat är vansinnig?!?! Nu har diskmaskinen gått sönder....för tredje gången. Vilken jävla skit vi har köpt!!! Maskinen är precis 2 år och 5 månader....men hallå!!?? Ska de inte hålla längre än så?!?

Första gången några månader efter vi köpt den gick övre korgen sönder i en skena, då fick vi bytt hela korgen. Och det höll väl 1 år. Nu har den gått sönder igen, men jag har inte ringt för vi har ju säkert ingen garanti har jag tänkt.

Men så förra torsdagen skulle vi bjuda på lite grillat och jag satte på maskinen för att få den tom. Mitt i programmet "poffar" det till och det rök lite om den...luktade och det luktade elrök (om man ska kalla lukten för nått).
Jag blev skiträdd! Skrek till Casper att hämta brandsläckaren och själv sprang jag ner och dödade all ström till huset. Sedan drog jag ur kontakten, satte på strömmen igen och sa till gubben att jag önskade mej en ny maskin i födelsedagspresent, istället för en videokamera.

Som tur är så är gubbens bror duktig på elektronik (och han med familj var bjuden på grillpartyt) så när han kom fick han titta på den. Han och svärfar drog ut maskinen och kopplade in den igen....och naturligtvis gick den. Kände mej misstrodd, för den gick som en dröm....så in med den igen i skåparna. Sedan har den funkat bra tills igår kväll. Satte på den och gick för att titta på film. När den var slut tänkte jag stänga av maskinen så den inte stod och lös i knapparna. Men då var den död igen, full med disk och vatten (SUCK).

Så idag ringde jag maken bror så han fick komma igen. Vi rättade till säkringen som hade utlöst och visst startade maskinen....lika samma som sist. Fast den här gången fick han höra "poffet" själv och sedan dog den. Inte mycket att göra...bara skaffa ny.
Hittade som tur var inköpskvittot och på den står det att vi har försäkring som löper 40 månader. I morgon är det jag som ringer fortare än kvickt och kollar.....trodde man inte hade mer än 2 år, för det brukar ju vara så. Men Gorenje vet väl med sig att de gör skit produkter så de måste lämna längre garanti.
Fy faaaan vad irriterad jag är!! Vilken skit!!!  Enda fördelen är att den är snygg...


Inga kommentarer: