lördag 6 februari 2010

Melodifestival deltävling 1

Första deltävlingen över. Och jag hann precis hem! Tack vare min man som åkte och lämnade barnen till våran barnvakt. För första gången sen jag minns inte när har jag fått sitta ensam framför tv:n och tittat på melodifestivalen. Njutbart.....


Skriver lite vad jag tyckte om bidragen här nedan.



Första som gick direkt till final. Tja jag blev inte förvånad, han har ju fått så många priser på senaste så....men nä jag gillade den inte alls. Röstade inte på vuxenbäbisen.

Helt otippat att jag mer eller mindre skulle falla pladask för denna låt. Eftersom jag tillhör dom som inte tjuvlyssnar på bidragen innan hade väldigt förutfattade meningar om dessa. Men låten är helt super....och vilken röst han verkar ha. Denna röstade jag på.


Ola...gick oxo till final. Måste säga att jag tyckte det var jätte roligt att han kom tillbaka med Natalie som låtinnehåll. Såg på en interjuv på svt där de fick beskriva låten och han var väldigt förtegen när han berättade om den. Men vi skulle fatta när vi hörde den....och ja...det gjorde i alla fall jag. KUL!! Röstade inte på honom....men låten var ok.


Linda...JA det här var min typ av låt. Gillar hennes röst jätte mycket, hon sjunger skit bra i mina öron. Röstade på denna.

Åh vad besviken jag blev på Jessica, jag tycker ju hon sjunger bra och nu blev det bara gnäll. Vet ju att låten ska vara känslosam. Men för mej blev det lite för känslosamt...istället för mäktigt som jag hade velat höra låten. Tycker inte hennes röst riktigt håller måttet för en sån här powerballad. Röstade inte på henne.



Jenny....sista platsen. Kan helt klart förstå det, men jag kommer att lyssna på denna mycket. Jag blev kär i den!! Röstade på henne. Det som störde mej lite var de enformiga rörelserna....samma hela tiden. Som om de inte kunde hitta på bättre att göra när man inte rör kroppen speciellt mycket...Men låten är speciell, så det borde ju oxo vara speciellt.




Olalaaa....han ser ju inte alls ut att kunna sjunga ens!! Men det gjorde han ju riktigt bra, lite för nasalt för min smak ibland...men wow. Röstade inte på denna, låten hör hemma på teatern.




Nä...jag har inga ord. Inte bra, röstade inte. Har inget mer att säga om det.

Eftersom jag inte är någon modeexpert så överlämnar jag det åt min vän Helena och hennes blogg My Needful Things

Inga kommentarer: