torsdag 25 februari 2010

Nu pirrar det igen...

Så skönt det var att vara ledig igår. Fick mej en rejäl sovmorron....steg inte upp förrän 11.15!! Det var då Wille oxo vaknade. När det gäller att sova är han ett riktigt A-barn.

Nu är det snart dags för nationalsången, och jag känner pirret i magen igen. Det blir inte bättre heller när folk frågar om jag övar på sången.....Nä..jag övar inte sången utan rösten. Försöker i alla fall....vad många kanske inte vet är att rösten är som konditionen, man måste hålla igång den hela tiden för att rösten ska hålla. Och nu för tiden så har man ju aldrig tid att göra det....det går bra att sjunga...2-3 låtar men sen ger rösten upp :o(

Det låter som om jag har problem...men det har jag inte. För nationalsången överlever jag utan problem, det jag är nervös över är att jag ska komma in i fel tonart...DÅ blir det inte bra och själv blir jag obekväm och tycker det låter fel. När man sjunger utan musik så måste man lixom hålla tonen i huvudet och är man då nervös eller lite förkyld så är det inte så säkert att man hamnar på den första tonen man vill....DET är jag rädd för!! lite nojjig blir jag ändå o tänker...kan jag texten?!

Nog om det, tog mej till Quality igår med Katta och vi fick tränat....hade inte alls lust men det var så skönt efteråt. Idag har jag faktiskt lite träningsvärk men inte så att det gör ont. På fredag innan jag ska få ljudet inställt så ska Casper till frissan...undra vad det blir för fint den här gången?

Inga kommentarer: