måndag 1 februari 2010

Skräck

Jag trodde allvarligt att jag skulle dö av rädsla i morses.
Kommer från toaletten och ska in till köket för att ordna med lunchen o frukost idag. När jag kommer till dörröppningen så ser jag bara något som ser ut som ett huvud som rör sig ovanför diskbänken....det var nästan kolsvart.
Hela kroppen blev som en stålfjäder och jag höll handen på tändknapparna men jag visste inte vilken jag skulle trycka på först för att få ljus. Tankarna bara flög i huvudet....

Vem är uppe nu? Casper? Linus? Men jag har inte hört någon. Varför säger inte nån något? Varför går nån i köket i mörkret? Vilken knapp ska jag tända med? HÄLP!! Jag dör....Vem är det?

KLICK....varde ljus!

Och det var Mulle som stod på bänken och väntade på att jag skulle ge han mat...det enda jag fick fram var...-Men Mulle då!?

Sen kände jag hur det värkte i mina muskler....(har träningsvärk) för jag hade spänt mej så. USCH vad det är otäckt att bli så rädd. Antagligen måste han ha krökt ryggen lite precis när jag kom så det såg ut som ett huvud. Eller så blev jag så rädd så min hjärna fick det att se ut så.

Inga kommentarer: