söndag 21 februari 2010

Snö snö snö

Huvudvärk from Hell är inget att leka med....har haft det nu 2 ggr relativt nära varandra, och det gör så ont att man blir rädd för att man drabbats av en hjärnblödning eller nått. Ligger och försöka tänka om jag tänker normalt eller om jag har talsvårigheter. Men hur lätt är det att bedömma en sån sak? Man kanske tänker "rakt" men säger fel...utan att veta det själv. Otäckt är det i alla fall. Verkar som om jag klarade mej.....Sist jag hade så ont var i förrgår morgon. Vaknade tidigt vid ca kl 06.15 och hade så jävulusiskt ont, kom mej upp för trappen och fick i mej värktabletter och lite vätska. Sedan gick jag ner igen och försökte lägga mej, men jag kunde inte ligga...knappt sitta, svettades och kände mej kaustrofobisk under täcket. Gick ut och la mej på madrassen i gillestugan. Men det gick inte heller, hade så ont så jag mådde illa och fick efter en stund ta till hinken. Lade mej sedan i den kalla skinsoffan...lite halvsittandes...lyckades slumra till där lagom tills Peters mobil började ringa. Då var klockan ca 09...gick tillbaka till sängen och vilade en halvtimme....sen var kaoset ett faktum. Vilken TUR att tabletterna hjälpte, annars hade jag nog dött!!

Lördag morgon, det första jag gjorde var att titta ut genom fönstret...kunde bokstavligen inte se våran gång från vägen till bron. Så jag rafsade på mej kläderna och skottade mej ut till vägen. Plogbilen hade varit där och vallen som blev kvar gick nästan ända upp till bröstet. Peter blev fast i telefonen för att avboka dagen/kvällens aktiviteter med A-laget.

På kvällen skulle ledarna komma över och vi skulle bjuda på lite mat, vilken mat? Som om inte städa, göra i ordning mat, skotta och handla vore nog...så ringer Peters bror...en bjälke på farmor o farfars altan har rasat och han behöver hjälp att fixa det!
-Jag städar lite, du skottar fram min bil så jag kan åka o handla! Sagt o gjort, han skottade fram bilen och åkte sedan iväg med sin bror. Stackare som de slet med deras altan...och det är helt SJUKT mycket snö på deras baksida...man ser alltså inte ut alls!
Jag åkte och handlade och förberedde maten. Sedan for jag iväg till jobbet...pulsade i snö som var djupare än mina ben. Var dyblöt när jag väl kom innanför dörren....tur är ju att man inte är fler än två på jobbet så ingen kan se...fick strippa av mej byxorna och hänga dom på tork. Sedan flöt det på lungt...kom hem strax efter 20 till dukat bord och trevligt sällskap. Kl. 02 blev jag väckt för att skjutsa hem det trevliga sällskapet och det gick hur bra som helst. Var liiite trött på morgonen idag när jag skulle stiga upp.
Sist men inte minst...lite bilder som förevigar denna vackra vinter.




Inga kommentarer: