måndag 8 februari 2010

Smärta

Vaknade vid 04.30 på morgonen....SMÄRTA!!! Jag trodde allvarligt att något gått av i nacken. Visste inte hur jag skulle kunna röra mig. Med mycket möda lyckades jag få mej själv på sidan och ligga så en stund. Men Wille knöpelle var ju tvungen att komma närmare och snuddade vid min nacke....Aaaaaaj!!
Rullade ur sängen för att se om jag kunde stå på benen....och det kunde jag ju. Masade mej tillbaka till sängen och lade mej på andra sidan, med ryggen utåt så ingen kunde röra den. Låg så tills klockan ringde. Rullade ur sängen igen och in på toaletten till en het dusch....aj aj aj...till och med vattenstrålarna gjorde ont.

Mödosamt fick jag upp Wille som faktiskt (korsitaket) var snäll med mej på morgonen. Lämnade honom på dagis och åkte till jobbet. Väl där ville jag bara krevera....kändes som om jag inte orkade hålla huvudet uppe. Fick rådet av Pia att ringa 1177 och höra, så det gjorde jag. Av ssk:n fick jag rådet att ringa VC och lägga mej ner på värme. Så jag åkte raka vägen hem....med en omväg förbi Katta som är duktig på muskler o massage.
Hon trodde på någon inflammation....och det är vad VC oxo tror, eftersom jag kan röra nacken och smärtan sitter inte i nacken utan nedanför. VC rådde oxo till vila, värme och ibumetin med alvedon.
Har nu legat i Caspers rum på värmedynan och haft ont....det är dags för mera painkillers nu.

Men jag är ändå glad...för jag har fått en följare till bloggen och en som kommenterat!!! Bara det värmer....Välkommen!!

Inga kommentarer: