torsdag 14 januari 2010

Nytt liv

I morgon börjar mitt nya liv.
Undra hur många gånger man både har sagt och tänkt den tanken? Med all säkerhet har jag tänkt tanken mycket oftare än sagt den....tänker nog den tanken varje kväll. VARFÖR ska det vara så j-la svårt att gå ner några kilo?! Vet ju precis hur man gör....och jag vill ju...fast kanske inte tillräckligt mycket.
Ja ja...denna gången ska jag försöka att inte späka mej. Ska gå till motionspalatset och köpa mej ett träningskort. Då får man personlig tränare o ett slags minne som man kör in i apparaterna så man kan följa sin träning...(både jag o tränaren). Man får tillgång till två olika träningsställen med utrustning och olika pass. Tror även det är öppet så du kan träna dygnet runt, men det är jag lite osäker på. Det jag är livrädd för är att behöva ställa mej på vågen....och måste man det så vill jag inte veta!! så illa är det just nu :o(
Först och främst är jag ute efter att bli piggare...kanske blir man det om man aktiverar sig lite och får lite kondis. Och så börja med att äta enl. tallriksmodellen...husmanskost...inge godis på vardagar...en dag i veckan kan man unna sig. Då borde det ju ge resultat och man borde ju kunna hålla sig...för det är ju "normalt"...barnen lever ju efterd en regeln...varför ska inte jag kunna det då?!...Hmmm...detta låter som egenövertalning på hög nivå.
Hoppas jag kan hålla detta nu...att min snålhet övertalar mej att jag måste träna 2 dagar/vecka för att annars så har jag kastat pengar i sjön. Egentligen så tycker jag ju om att träna, kanske inte styrke så där jätte mycket men Step Up och Aerobics (el. liknande) tycker jag är super kul!
Tro det eller ej men när jag gick gick gymnasiet så tränade jag och min kompis Helena riktigt mycket....det var nog styrke 3 ggr/vecka och så simmade jag 1 dag....så faktiskt kan jag lite.

Tänker försöka ta ett prov på min ämnesomsättning oxo, fick det rådet av min bvc sköterska för ett tag sedan eftersom jag är så trött...och så undrar jag ju om det är normalt att jag bara behöver titta på en chokladruta för att gå upp i vikt. Tror att jag kan ha låg ämnesomsättning. Men det kanske är normalt...att vissa har så...skulle vara skönt att veta i alla fall. Om jag får leva som en kanin resten av livet eller om man kan hjälpa lite så man får leva som andra....lite normalare...eller det jag skulle anse som normalt. Varför kunde jag inte få hög ämnesomsättning? Livet är grymt....!!

Willes bravader har även tagit paus just nu. Monstret håller sig i skinnet och han har varit lugn i några dagar. Snart har han varit utan tutte en vecka oxo och det går riktigt bra. Nu sover han även i sin säng och han kommer i säng i tid. Känner mej som en riktigt duktig mamma just nu. Han blir som en annan unge på morgonen märker man när han får sova sina timmar. Ingen gymnastik är missad än heller...skönt!! För jag bara hatar när Linus kommer hem med sina lappar som hans fröken ÄLSKAR att skriva. Fattar inte varför det ska vara nödvändigt att skriva lapp bara för att man missat ta med gympakläder....JAG vet att jag glömt det, eller att han glömt någon läxbok hemma....eller att han glömt loggboken hemma...JAG VET!!

Inga kommentarer: