fredag 22 januari 2010

Personlig coach?

Idag pallrade jag mej först upp och skickade barnen till skolan, sedan tog jag på mej träningskläderna och gjorde mej redo att träffa den person som ska vara min personliga coach på motionspalatset. Var lite spänd och förväntansfull innan jag kom dit....o väldigt rädd för att ställa mej på vågen.

Men efter en stund där var det lixom....upp som en sol och ner som en pannkaka! Efter lite utfrågningar om familj och lite annat så kom vi fram till fråga...hur ofta har jag tänkt att träna? Mitt svar var 2 ggr i veckan och sedan frågan, vad vill jag med min träning? Jo jag vill ju må bra och bli piggare. Vikt? Går jag på någon diet? Nej jag dieterar ingenting, det finns inga genvägar! Det är tallriksmodellen som gäller och tänka på vad man stoppar i sig. Sen hoppas jag det ger resultat. Pigg skulle jag bli och må bättre....sen kom käftsmällen....bara träning 2 ggr i veckan verkade inte som om det skulle räcka för viktnedgång?!? Utan jag måste ha annan motion med oxo....Ursäkta!?! Inom mej ville jag bara smälla till honom och fråga om han var personlig coach!!? Jag hade uppskattat en mening typ....Det är jätte bra att du kommer igång! Visst kommer det hända saker när du börjar träna! Du börjar på en bra nivå....
Alltså något i den stilen hade ju kännts jätte bra. Nu är jag bara förbannad och knappt sugen alls på nått. Näää...jag tänkte inte skriva det jag tänker men jag skriver det jag har i hjärtat ändå...Jävla idiot!!! Gå en charmkurs eller nått!!
Jag fick i alla fall min welnesskey, inmatad med det jag vill träna och ett styrkeprogram utformat med tanke på vad jag har för yrke. Nu bävar jag för konditionstestet som jag snart ska göra. Och det känns ju ännu sämre för att man måste dels ställa sig på vågen och sedan ska DEN göra det. (DEN = coachen). Men jag tänker bajemej göra allt man har rätt till som betalande medlem.

På tal om medlem så hände en liten lustig grej tidigare i veckan. Efter mitt första träningspass när jag kom hem så talade jag lite med min man. Och jag tog upp en tanke som slog mej när vi tränade och det var att det hade varit lätt för obehöriga att inte träna. För det hade ju räckt att man lånat ut kortet eller tagit med sig någon till träningsstället. Jag tyckte inte att det verkade som om det var någon riktig koll på stället...alltså vem som tränade o inte. Sen senare i veckan så kom det ett medlemsmail där det stod att de hade problem med detta och vad följderna för en medlem skulle vara om man tog med sig någon obehörig. Även idag när jag var där idag så pratade DEN om detta och vad som hade hänt. Det visade sig att det var obehöriga killar som varit på Q-hotel och både tränat och bubblat i damernas..med låst dörr. Inte bra...och som han sa, de tar ju maskinerna som jag har rätt att träna på men inte kan för att de är där. Japp...nog om det!

Idag sover Linus över hos en kompis, han var helt lyrisk ungen när hämtade sina sovgrejor. Som tur är så är han bara på andra sidan gatan bakom huset grannen ifall jag skulle sakna honom för mycket ;o) Det var inte bara han som skulle sova över utan även en till kompis. Så just nu är det 3 killar som säkert leker och har kul. Är lite rädd för att han ska vakna där på natten och gråta....han gör det ibland när det har varit en händelserik dag. Hjärnan hinner inte riktigt smälta allt som har hänt, och med detta så följer även prat. Ibland är det svårt att se om han är vaken eller om han fortfarande är i sömnen.

Inga kommentarer: