söndag 17 januari 2010

Vem har rätt att välja bort någon?!

Idag tänker jag på en familj som drabbats av alkoholen. En familj med 3 barn, 2 hel och 1 halvsyskon....där mamman i familjen har lämnat allt och valt uteliggarliv,kriminalitet och missbruk istället för sina barn. Och jag blir så ARG!!!



Finns inget jag avskyr så mycket som drogträsket....och personer som hamnar där. Nej jag kan inte acceptera att det är en sjukdom. För den här sjukdomen väljer du och jag kan inte fatta att man väljer den framför sina barn. Tycker inte det minsta synd om den personen som hamnar där. Tycker synd om familjerna och barnen som tvingas förlora en förälder.....för det förtjänar inte dom.



Fast sen finns det ju även dom som lämnar sina familjer/barn utan att behöva hamna i missbruk. Och det är ju nästan ännu värre....då kan man ju verkligen undra hur de människorna är funtade?! Detta scenario verkar utspela sig oftare än man vet i samband med nya familjer som den person som lämnar den gamla skaffar sig.



Nä...nu lämnar jag det här ämnet för jag blir bara ännu mer arg och jag får hoppas detta inte förstår min dag helt.

Inga kommentarer: