måndag 4 januari 2010

Torvan

Så långtråkigt jag har det. Barnen är på hockey med far sin, lilleman ligger och sover, fast han inte borde det. Men det är så lungt och skönt då. Men jag fick det så tråkigt här. I brist på annat så visar jag en bild på mammas lilla katt Torvan. Hon var på besök över julen hon med. Inte helt populärt hos våran katt Mulle som blev minst sagt grinig. Men det gick. Lilla Torvan var väldans förtjust i vårat akvarium. Men fiskarna ville inte leka med henne.




Av någon anledning så heter alltid mammas katter Torvan....och jag undrar om hon egentligen kommer ihåg historien om det namnet. Jo det var så att en av mina kusiner...Mia tror jag det var...när hon flyttat hemifrån så hade hon en liten katt som hette Torvan. Och Torvan då var inte en betydelse av en Torva utan...hmm..ja...den kvinnliga busken...fint förklarat. Men för mej är det bara pisse dora....alla katter. Även Mulle kommer bara när jag använder min "speciella" röst och ropar...pisse dooora...
Posted by Picasa

Inga kommentarer: