måndag 18 januari 2010

Ingen hjärtinfarkt.

Jag överlevde!!

Och jag känner mej så j**la nöjd!! Trodde det skulle vara värre än vad det var, måste säga att det var kul! Och så tog jag i lagomt mycket...jag var svett och hade pulsen uppe hela tiden men jag kände inte att jag ville dö.
Vad gjorde vi då...? Jo vi körde Easy Line...och...det är som sagt cirkelträning. 9 stationer som tränar olika muskelgrupper. En stor lampa som lyser grönt och rött...den är inställd på grön 45 sek och röd 5 sek. Mellan varje station går man på en step bräda...alltså....maskin 45 sek, vila 5 sek, step 45 sek, vila 5...o.s.v. Man kan ju köra precis hur hårt man vill...ju mer o fortare man trycker på maskinerna desto jobbigare. Måste dock säga att jag var VÄLDIGT besviken på musiken...VADDÅ lugna favoriter/avslappningsmusik..vad är det när man vill känna musiken i blodet och köra maskinerna i upptempo och få lite energi av BRA musik...hoppas innerligen att det blir bättre nästa gång.
Efter det så var det streching....inte min favorit grej...bara för mesar sånt där ;o) men jag gjorde det...och det var inte skönt...fasen fick ont i knävecket vid vadens muskelfäste..känns som jag sträckte mej där eller nåt.....nä hellre är jag nog lämmen dagen efter än ha ont!

Som om det roliga inte var nog roligt så fick jag ett ännu roligare erbjudande precis innan vi skulle träna. En hockey mamma som har hästar ringde mej och frågade om jag ville rida!!! GUD GUD GUD så kul!!! Hon hade fått in ett ardennersto i stallet och tänkte genast på mej....hon har allt frågat förr, men av omtanke för hästen så har jag avböjt för att jag är rädd för att hästen ska tycka jag är för tung....men en ardenner klarar mej lätt!! Jag är så lycklig.....kan knappt vänta tills jag får åka dit och rida. Det är ju verkligen jätte bra motion...om man gör lite mer än lullar fram på ryggen. Ardennrar är ju jätte stora hästa med jätte breda ryggar....eller åtminstone tyckte jag det när jag var.....hmmm....11-12 år....och precis fått en egen häst. I det stallet stod det en ardenner valack som hette Bamse...han vaggade man fram på några gånger...hihi....och han satt man verkligen bredbent på då.
Han var världens mysigaste häst...snäll, stor och vacker. Isabellfärgad med vit lång lockig man och bläser.

Ja ja..nu sitter jag i soffan och njuter. Har unnat mej en Loka från affären. Ska inta duchen och sedan gå ner i den nybäddade sängen...köket ser ut som hej kom och hjälp mej...men det skiter jag i för tillfället.

Inga kommentarer: