måndag 15 mars 2010

Änglavakt

Det är tur att de små barnen har tur oftast! Igår hände en olycka som inte ska hända men slutade bra.
Linus hade en kompis hemma hos sig och de ville leka på hans rum, men så var odågan framme och ville vara med. Så när det stod vid dörren och motade honom så stötte de till lagerhyllan som står precis innan för dörren...på den så står en tv...och tv:n brakar ner i golvet! Så otäckt....men ingen stod framför den som tur var! NU måste jag ta tag i hans rum och göra det i ordning!

Wille odåga var även framme med sina ideer när vi var på VHC matchen igår kväll. Jag stor i cafeterian och han hade köpt lite klubbor. Själv tittade jag efter Casper som inte var där han skulle. Han var hungrig och jag skulle köpa lite mat till honom. Då går Wille ut men en lagkompis till Casper...hörde att de skulle leta efter Casper. Men så kommer han...betalar mat och går sedan ut och letar efter Wille, som naturligtvis är pusts väck borta. Letar där jag såg honom sist och går sedan åt andra hållet, då kommer Peter med Wille och har onda ögon...(stressad som han var). Det som hänt var att Wille hade avvikit från sitt sällskap och tyckt att han ska gå in till A-lagets omklädningsrum. Där hade Peter hittat honom sittandes med målvakts Emil och käkat klubba i godan ro, vid hans benskydd...sista platsen på jorden som jag och Peter ville ha honom just då...

Inga kommentarer: