söndag 7 mars 2010

Gamla vindar å vrår....

Eftersom jag är en sån fantastiskt snäll fru så åkte jag iväg med min mans mediciner till hans jobb (ca 3 km från hemmet).
Och varje gång jag åker dit tänker jag på vilken fantastisk plats hans jobber ligger på och hur fel det är att hans jobb ligger där. Restadgård...vilket naturskönt område med massor av gamla tegelhus och vackra fönster. En plats med massor av historia, inte så trevlig historia vad jag har förstått...men ändå...det är Vänersborgs svar på Furu. Vi från norr vet direkt...



Nu är ju detta en gammal bild..men titta bara vilka hus alltså. Och på vägen hem så började jag naturligtvis att fundera. TÄNK...om man fick gå in i alla hus och gå in i alla vindar o vrår och kolla. Vilket äventyr det hade varit...åh vad jag vill det!! I mina tankar tänker jag vindar som man ser i filmerna...gamla med massor av saker...lite spindelväv...kistor, spinnrockar, garderober, byråer, hårda vackra kartonger med lock, leksaker, en gunghäst...Säkert har någon redan varit där...men kanske skulle man hitta något spännande. Fast utan fynd hade det ändå varit super spännande att bara få gå där och insupa byggnadens ålderdom och historia. Fantisera vad som kunde ha varit i det rummet och vad dom hade haft det till. Om jag fick chansen skulle jag gärna velat bo där...för det är så vackert. Så just nu om jag fick en önskan så skulle den vara att få tillträde till Restadgårds alla byggnader och nycklar till alla rum!

Inga kommentarer: