söndag 14 mars 2010

Ett gott skratt förlänger livet....

Oj vad jag gjorde bort mej igår på jobbet. Det var nämligen en läkare som ringde mej från växlen.

- Läkarsökningen!
- Ja hej, jag söker röntgenjouren.
- Ok, Mananna...
(skratt i andra luren)
(jag börjar skratta)
- Är du säker på att det inte är banana? (skratt)
- Nä...(skratt) och så börjar jag sjunga manamana..manamananna...manamana... (mupparna)...nä fy så elakt, det var inte snällt, sa jag.
- (mycket skratt) Nä, men man dras ju onekligen till detta, säger läkaren som tröst.
- Ja, visst gör man. Efternamnet vill jag inte ens ge mej på att försöka uttala (fniss). Vänta lite så kopplar jag...

Senare på kvällen får jag en till sökning på denna jour och jag blir så full i skratt, men säger inget. Ber sedan min kollega att titta på detta namn...för det är så roligt, och så hade jag tänkt berätta om det roliga som hände...

- Aha...ja..Marianna...
- VA!?!

Jag går över till hennes sida och får då se att r o i som är ihopskrivet har i pricken över sig på orginallistan, men den syns inte på min kopia....OJ vad jag kände mej dum!!!
Men ett gott skratt förlänger väl livet....

Inga kommentarer: