tisdag 28 september 2010

Dag 2 och spa planeringar

Orkade inte hela dagen i söndags med påsarna. Brutalt ärligt....jag var inte redo och det gnager mej. Känns som om jag svek mej själv.

Men jag är back on track...målmedveten och inne på min andra dag och det går bra. Trots att de här hemma ätit oxfile med potatisgratäng och sallad. I min kropp händer följande enligt XV (Extravaganza) denna dag. "Kroppen håller på att tömma sina glykogendepåer. Hungerkänslan kan komma och gå." Med glykogendepåer menas kroppens energilager.

Hade våran första träff idag med intensivgänget. Många nya ansikten och två igenkännande. Mycket trevligt och inspirationsgivande....förutom stunden då vi pratade om att bryta helkuren för en dags snaskande. Varför börja prata och veta att man ska bryta innan man ens har börjat?! Blev väldigt störd över det :o( Jag går intensiven för att det INTE är OK att bryta....endaste ok:t att bryta är om du gått ner dina kilon eller att de 4 månaderna är över....så är min inställning.

Mitt nya mantra är ...."Jag känner fettet rinna av mej"......tänker på det varje gång jag önskar jag hade nått sött, fett och gott att stoppa i mej.

Mamma är här nu. Det är därför som det blir sån god mat som serveras. Fast det känns helt ok. Slipper dilemmat med att stå och laga mat, nu kan jag bara tänka på mej själv och mitt eget sug. Och snart är ju de värsta dagarna över, då blir jag piggare, får mindre hungerkänslor och VET att "fettet rinner av mej" snabbare.

Fick världens trevligaste överraskning idag oxo. Min mans farbror och hans fru kom förbi med en liten present för att jag sjöng på deras dotters bröllop i helgen. Ett presentkort på Quality, till deras spa behandlingar. OJOJOJ!! Jag blev jätte glad. Är jätte glad. Har siktat in mej på en 90 minuters ansiktsbehandling...mmmm...jo den får det nog bli. Det finns ju så mycket att välja på!
TUSEN TACK för den fina presenten!!

Inga kommentarer: