onsdag 22 september 2010

Undersökningar.

Jag gillar undersökningar! Får undersökningar till mailen från både Sifo och nått annat...konsumentpanelen tror jag det heter. Och varje gång jag tillhör målgruppen (för det gör jag inte alltid...) och har avslutat så kan man vinna något. Men jag vinner aldrig något!!
Det är säkert ingen som vinner...börjar tro att det är lurendrejeri! Sen ser man ju aldrig röken av statistiken...väntar på att det någon dag ska dyka upp i någon tidning att..."enligt den här undersökningen så..bla bla bla.." och så får man bli lite mallig att man har varit med och svarat på den. Men det händer aldrig heller!! Med facit i hand så sitter jag och gör nått för nån...men får aldrig veta nått mer. Men KUL är det!!

Idag fick jag till exempel en undersökning (från Sifo) där jag först skulle gissa vad det var för ljud....ja...och det var en hund som skällde! Lätt!! tänkte att KUL en undersökning om djur...det gillar jag...jag kan massor om djur!!
Sen fick jag svara på i vilken åldersgrupp jag var. Sedan kom frågor om snabbmat!?! Vad har det med en skällande hund att göra???
Men tydligen äter jag inte snabbmat tillräckligt ofta för helt plötsligt efter jag svarat på hur ofta jag äter vad, så tillhörde jag inte målgruppen.
Känner mej snuvad på konfekten, jag såg ju fram emot att svara på djur!!

Inga kommentarer: