söndag 26 september 2010

Oops...

Ja..jag kan ju berätta igen att det var ett superfint bröllop. Väl organiserat och genomtänkt. Maten superb! Och iden med godis/kak dessert var fenomenalt! Vackert brudpar och vackra människor. Alla glada och på festhumör!! TOPPEN!!

Min dag började med knapp sovmorgon. Största sonen skulle iväg in till stan och sälja billotter med sitt lag.
Kl. 12 hade jag bestämt med brudgummen att jag skulle få soundchecka i festsalen. Ringde och väckte min kompis son som är duktig musiker. Han skulle hjälpa mej med ljudet....det regnade ute. Sa att jag är där om 10 min...och nu börjar missförstånden. Jag står där ute och väntar på honom...ingen kommer...börjar få lite panik för klockan blir över 12. Inser oxo att jag lämnat mobilen hemma...efter ytterligare några minuter så går jag in på en pizzeria och frågar om jag får låna telefon. Snälla människor där lät mej göra det. Tackar min gud för att jag ibland har ett sifferminne som en dator.
Då trodde han att jag skulle ringa när jag var där...
Men räzerfart åker vi ut mot restad... där går allt fint tills vi är klara.
Då är det en kille där ute i hallen...som jag tar för givet är toastmastern...otroligt finklädd!!
Jag pratar med honom lite och säger vilka grejor som jag har ställt in. Sedan säger han något om toastmastern...och jag säger spontant...-Men är inte du toastmastern?! -Nej jag är mannen till ära..
Ååååååh så dum jag kände mej!!

Till mitt försvar så får jag väl säga att jag aldrig träffat honom.

Inga kommentarer: