måndag 13 september 2010

Imse vimse äcklig spindel.

Jag kom på att jag har en ovälkommen gäst i min lilla toalett i källaren. Idag på morgonen efter min dusch såg jag något komma krypande på golvet. Kunde nätt och jämt se att det var en spindel. Men eftersom jag inte hade på mej mina ögon kunde jag inte avgöra storleken och position på den.
Lite halvstressad....eftersom oavsett storlek på spindeln så känns dom alltid som giganter..minst så här stora!!



...sökte jag efter något lämpligt att krossa den hemskheten med. Hittade en tidning som jag ansåg tjock nog att mosa den med utan att känna alltför mycket hur stor och "krasig" den är...gick jag mot hans sista soluppgång. MEN FAN den sprang in under handfatet!!! Och inte såg jag heller som jag skulle...fick vackert gå därifrån med stor olust i kroppen och fortsätta göra mej i ordning.
Glömde bort den äckliga under dagen, men nu i kväll när jag ska gå och lägga mej kom jag på den igen. Hur ska jag kunna sova nu...med vetskapen om att en äcklig ickevärdig levande insekt springer omkring i mitt hus och på nedervåningen?! Kan ju bara tänka mej att han har hittat in i sovrummet och dinglar från taket...HUGA!!

Kan ni fatta att...om man aldrig annars ex. tittar på väggen och så helt plötsligt så dras blicken dit utan någon anledning...så sitter där en fet spindel. Varför är det så?
Nä...får titta på tv och försöka glömma.

Inga kommentarer: