måndag 13 september 2010

Ditt o datt

Att den här förkylningen inte vill ge sig!! Nu har jag inte kännt varken smak eller lukt på 1 vecka...det är inte roligt. Tror det håller på att bli värre igen. Jag brukar ju alltid kunna stoltsera med att jag aldrig blir sjuk. Men nu jädrar!!
Ett annat fenomen verkar vara att jag kan inte ha riktig feber, eller så är jag så lågtempad att när andra ligger på gränser till feber så har jag massor med feber. Tisdag förra veckan efter jobbet kände jag mej så dålig att jag stupade i sängen direkt efter jobbet. Trodde jag var dödssjuk och hade massor med feber, kroppen värkte, huvudet värkte...ja allt värkte. Men tempen visade inte mer än 37,9!?! Vad är det?? Jag ger inte ens mina barn alvedon för vid den tempen....

Nåja...på tal om döende. Inte förra veckan men där förra bokade jag ett Let's Dance pass. Det är ju så fördömdat roligt!! Men man glömmer hur jobbigt det är....när instruktören tänkte efter lite lätt hur många låtar vi gått igenom (6) sa hon i nästa andetag att då har vi bara 8 kvar!!
8!?!!! Jag förstod inte hur i helsike jag skulle överleva det...men det gick, och det gick fort. Får bli mer sånna pass när jag snart tar upp kampen mot kilona igen!! Då blir det intensivprogram med minst 3 träningar/dag. Önskar bara det kunde starta nu, känner mej taggad till tusen. Och det kan väl vara bra att jag är sjuk nu så att det inte blir senare.

Fast jag inte känner mej bra idag så hade jag tänkt att ta upp kampen med gräset som inte vill sluta växa fast jag går och blänger på det flera gånger per dag. Men som vanligt ligger jag och gräsklipparen i fejd. Idag ville den inte starta alls och jag är så förbannad att jag mer än någonsin är redo att slänga den jävla saken på skroten. Nu blev det många fula ord, men just nu...när det gäller gräsklipparen har jag inte bättre ordförråd. Det var bara köra in den in garaget igen och fortsätta stirra på det långa gräset.

Inga kommentarer: